vrijdag 21 december 2012

Chocolademousse


Chocolademousse

Dit is een fantastisch toetje! Makkelijk om te maken en het resultaat is elke keer geweldig. Zoveel lekkerder dan de kant en klare mousse uit de supermarkt.

Ingrediënten (6 á 8 personen)
Recept printen

  • 200 gram pure chocola, liefst 70 % cacao
  • 300 ml slagroom
  • 1 koffielepel kokosolie
Voor de witte mousse:
  • 100 gram witte chocola
  • 150 ml slagroom
  • 1/2 koffielepel kokosolie

Bereiding
  1. Smelt de chocola met kokosolie au bain marie en laat het een klein beetje afkoelen
  2. Klop ondertussen in een ruime kom de slagroom dik en stijf
  3. Schep de chocola rustig door de slagroom, zorg dat je een egale mousse hebt
  4. Verdeel de mousse in glaasjes en zet het minimaal 4 uur in de koelkast (24 uur kan ook!)
  5. Wil je 2 kleuren mousse? maak dan nu de witte mousse op dezelfde manier als de pure chocola
  6. Schep de witte mousse op de bruine mousse en zet het in de koelkast
  7. Strooi er vlak voor het serveren wat geraspte chocola overheen

Eet smakelijk! En pas op voor je vingers......

Dit recept is voor Gok: oranje




6 opmerkingen:

  1. Hoi, net gemaakt! Oef wat heerlijk!!
    Fijne kerst!
    Groetjes,
    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Jacoline,
    Bedankt voor je recept. Zojuist gemaakt, het smaakte nu al heerlijk!
    Leuk om te maken en ik heb één geklopt eiwit toegevoegd en ietsje minder slagroom.
    En ik garneer het met een toef slagroom!
    Voor vanavond heb ik dus een hartstikke lekkere verrassing.
    Groet,
    Corien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Corien, wat leuk deze variatie, zo is het wat minder 'zwaar'!

      Verwijderen
  3. Vandaag de chocomousse gemaakt, deze is echt heerlijk.. ik kon er bijna niet vanaf blijven....en ook vandaag de gevulde paprika gemaakt ook al zo lekker..ik blijf je volgen..

    Hopelijk komen er nog meer lekkere gerechten,,

    Groetjes Bianca Vermeij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jacoline,

    Heerlijk al jouw recepten, ik maak een variant op deze. Ik gebruik i.p.v. slagroom, Griekse yoghurt gezoet met een beetje honing. Ook heerlijk!

    Groetjes
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hey jacoline,

    aankomende dinsdag schrijf ik een blog over wat te doen met restjes paaseieren. Ik heb hierin verwezen naar jou recept voor chocolade mouse. Natuurlijk met naam en een linkje naar jouw blog.

    Veel Liefs Denise

    BeantwoordenVerwijderen