donderdag 3 juli 2014

Smakelijk eenpansgerecht



Eenpansgerecht met worst, tomaat, champignon en knoflook 


Eten op vakantie vind ik soms best lastig. Ik zoek naar een balans tussen lekker, gezond, makkelijk, smakelijk en eenvoud. Zeker op de camping is het soms behelpen met keukengerei of ik sta in de hitte te koken...er is altijd wel wat.
Dit is een gerecht wat aan alle eisen voldoet, ja dat bestaat! Ik denk dat de voor bereidingen maximaal 10 minuten kosten, dan nog een kwartiertje pruttelen en in die tussentijd 'dek' ik de tafel, schenk een glaasje wijn in, snij een stokbrood aan stukken.....en smullen maar.
O ja, niet vergeten de kinderen nog te roepen....maar die zullen wel honger hebben want wij eten vaak niet vóór 19:00 uur. Op vakantie passen we ons altijd een beetje aan het land aan.
Ik moet soms zo lachen als ik om 17:00 over de camping hoor roepen: " .......kom je eten". 
Dan ga ik pas aan de borrel.....



Ingrediënten ( 3 á 4 personen)
Recept: printen
  • 2 verse runderworsten
  • 1 pond tros tomaatjes of cherry of kerstomaatjes
  • 2 theelepels oregano
  • 2 teentjes knoflook in plakjes
  • Handje vol olijven
  • Scheut olijfolie
  • Scheutje rode wijn
  • 1 bak champignons
  • Evt een aardappel
Bereiding

  1. Verhit een sauspan op hoog vuur en giet er wat olijfolie in
  2. Snij ondertussen de runderworsten in eetbare stukken
  3. Bak de runderworsten ongeveer 5 minuten in de olijfolie
  4. Snij ondertussen de tomaatjes in kwarten (de cherry of kerstomaatjes zou ik heel laten)
  5. Snij een aardappel in kleine blokjes van 1 cm x 1 cm
  6. Snij de champignons en knoflook in plakjes 
  7. Voeg na 5 minuten de oregano en knoflook toe, even goed door elkaar scheppen
  8. Voeg dan alle overige ingredienten toe; champignons, olijven, scheutje rode wijn, aardappelblokjes
  9. Laat nu het geheel 15 minuten zachtjes pruttelen. Er zal wel wat vocht vrij komen maar dat is juist erg lekker.
  10. Serveer het lekker met een stokbrood, gebakken aardappels, aardappelpuree, rijst of pasta..... zoals je ziet kun je er alle kanten mee op!
Eet smakelijk!





15 opmerkingen:

  1. Echt een recept voor een warme zomerdag!
    Deze ga ik zeker een keer uitproberen.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jacoline
    Welke runserworsten koop jij waar geen e-nummers in zitten? daar ben ik al heel lang naar op zoek maar er zit bijna altijd wel een conserveringsmiddel in.... Ik zou t graag eens van jou horen!
    Gr Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Carolien, ik koop mijn biologisch vlees via Okvlees.nl. Hier kun je ook alle ingrediënten zien die zijn toegevoegd. Meestal zonder foute E-nummers. Je kunt ook kiezen voor scharrelvlees maar daar heb ik geen ervaring mee. Ik vind het vlees super! Hierbij de link naar de braadworsten https://www.okvlees.nl/rundvlees/runder-braadworst

      Verwijderen
  3. Hoi Jacoline,

    Vandaag dit recept gemaakt en heerlijk genoten.
    Door vriendlief uit geroepen tot een van de favorieten gerechten.

    Ook gemaakt met eigen gebakken aardappels, super lekker.
    (Hij natuurlijk wat meer dan ikke he).

    Dit gaan we ook zeker met de vakantie eten als we weg zijn met de camper.

    Dit was met recht weer een top recept van jou.

    Groetjes
    Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat was dit heerlijk! Vandaag is het echt een zonnige, warme zomerse dag en het gerecht past er prima bij! Gecombineerd met de speltcrackers uit de grillpan. Ook de kinderen genoten ervan. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb ik weer genoten van dit heerlijke recept!
    Nog wat over voor morgen......

    gr.hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie dit gerecht staan en het lijkt mij heerlijk, alleen wij drinken geen alchohol en hebben dus geen wijn in huis. Is dit verplicht of heb je een suggestie voor een vervanger?

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk dat iedereen hier zo van smult. Ik ook hoor, zeker met dit warme weer. Janneke de wijn kun je geust achterwege laten en je hoeft het voor niets te vervangen , wel zo makkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat valt er te lachen als je om 17:00 uur gaat eten.
    Ik neem dat glaasje wijn ook liever om 15:00 uur.
    Het is toch maar net waar je je prettig bij voelt of ben je bang dat je er anders niet bij hoort en anderen om jouw lachen?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog even vergeten….leuke blogsite, ga zeker eens wat van je recepten uitproberen!
    Succes verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Is zooooo lekker en ruikt zalig! Voor de 2e keer deze vakantie op tafel.. dit jaar blijven we thuis maar toch t gevoel van vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuke blog ik kwam u tegen via andere bloggers...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lijkt me een goed gerecht! Alleen die olijven niet. Brrr ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige blog. Wat ben ik blij met de recepten!! Helemaal top. Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste klant,
    Wat zijn uw financiële behoeften?
    Wij bieden grote en kleine franchise-investeringsleningen en persoonlijke leningen enz. Van 2.000 tot 250.000 euro of meer. Geen boetes voor vervroegde of te late aflossing. Krijg direct een korte en lange termijn lening om uw eigen bedrijf op te zetten en te genieten van de voordelen van uw eigen baas zijn.

    zakelijke ideeën met lage investering en hoge winst
    Supermarkt, fastfoodrestaurant
    Kledingwinkel en fitnesscentra
    Computertrainingscentrum enz.

    met een betaalbare rente van 2%
    Flexibel aflossen 1 tot 15 jaar looptijd
    Neem contact met ons op via e-mail: franchisecapitalcorps@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen